Det sista "ful" batteriet hamnade på UPS:en som driver LED lamporna i hallen och vardagsrummet.
Blev ett "virr-varr" med rester av kablar som låg i projektlådan. Skulle behövas snyggas till nån dag känns det som. Totalt 20 Ah vilket borde räcka ett bra tag.
Hann betälla en ny avgaspip till 207:an innan skiten kraschade.
Den blev försenad med en dag så Temu gav mig ett presentkort på 50:-
Eftersom det ser ut som skåpet får leva ett tag till så offrade jag presentkortet på lister för att dölja rosten på skärmkanterna. Fick lägga 30:- emellan.
Hatar doftgranar så jag tänkte testa denna diffusorn i bilen i stället.
Hatar dessutom starka konstgjorda dofter så det fick bli citron.
Nu var denna oljan jag hittade knappast gjort för att slösas bort på att hällas i nånting sånt här. Den ska spädas ut med bärarolja annars så blir det en jämrans dyr lukt, och det följer med en pippet så det räcker med några droppar.
Satte dit kröken lite provisoriskt på en bult. Lät honom gå varm på tomgång så att lamellerna skulle släppa.
Ett problem med Knasen. Han är en Hollands import och är 5 växlad. Gjort för att gå runt 70(?). Det finns en orsak till att svensksålda mt:s är 4 växlade. Samma motor satt dessutom på Hondas 80cc crossar. Så dom tål en hel del stryk.
En svensk "original" 1hk cylle funkar inte bra med den utväxlingen. Skillnaden mellan cylindrarna är egentligen bara storleken på kanalerna. Så den lever på varvtal, vilket skräp kinakolvar inte trivs med.
Det finns inga drev att köpa som skulle få honom att gå bra på alla växlar med en original cylle. Det bästa vore en 70cc cylinder för att minska varvet men ändå få styrkan.
Återigen ska byn läggas i en härlig dimma av 2 takts rök. Kanske monterar kameran och tar en repa i morrn
Det enda jag märkte var att lamellerna satt sig. Borde släppa när motorn gått lite och oljan spridit sig i motorn igen. Körde inget, bara startade den.
Oväntat.. Eller inte.. Nu sitter det en original 2.9 hästars hollands cylle på. Måste bara borra upp skruvhålen på kröken så jag får dit avgassystemet. Nu har den samma cylinder, förgasare och munstycke som när den gick som bäst förut