Sopsortering.
Nya sopkärl levererade och nu går det inte längre att fuska och smyga ner lite extra i "restavfall" för då räcker inte kärlet till längre.
Beställde fyra stycken av dessa. Tre 10 liters och en 25 liters..

Har inte funderat ut vilka som ska användas till vad, men det löser sig väl.
10 litaren passade iafl dom papperspåsarna man får till "restavfall" perfekt, så den ena får gå dit och nån får gå till metall..

Det jag har mest av (dvs det som ska in i kärl 2) töms bara en gång i månaden. Känns som om dom tänkt fel där..