Satte dit kröken lite provisoriskt på en bult. Lät honom gå varm på tomgång så att lamellerna skulle släppa.
Ett problem med Knasen. Han är en Hollands import och är 5 växlad. Gjort för att gå runt 70(?). Det finns en orsak till att svensksålda mt:s är 4 växlade. Samma motor satt dessutom på Hondas 80cc crossar. Så dom tål en hel del stryk.
En svensk "original" 1hk cylle funkar inte bra med den utväxlingen. Skillnaden mellan cylindrarna är egentligen bara storleken på kanalerna. Så den lever på varvtal, vilket skräp kinakolvar inte trivs med.
Det finns inga drev att köpa som skulle få honom att gå bra på alla växlar med en original cylle. Det bästa vore en 70cc cylinder för att minska varvet men ändå få styrkan.
Återigen ska byn läggas i en härlig dimma av 2 takts rök. Kanske monterar kameran och tar en repa i morrn
Innehållet som publiceras här omfattas av grundlagsskydd. Detta inkluderar inte kommentarsfälten. Du som kommenterar är helt ansvarig för det du skriver.
Kommenterarer på "Knasen lives again #2"
A CkWare Production. Copyright 1996 - 2024. NightMode - Where Do You Wanne Sleep Tonight?
Sidan tog 0.54 sekunder att skapa.
Du kommer INTE från en mobil enhet. Du använder SSL
Du använder IPV4.