Efter jag låg på 25:an och bilen började gå på två cylindrar och misstände något frukstansvärt så har den aldrig repat sig riktigt..
Direkt efter jag kom hem igen efter att det lokala oraklet rengjort kamaxelgivarna så rök den och drog fruktansvärt mycket olja plus att
den missstände när man gasade på låga varv..
Om det var för att oljan blandades med bensin och späddes ut eller för att det bildades en massa sot på ventilerna vet jag inte..
Hittade denna Wynns produkt som ska minska oljeförbrukning och smörja upp packningar och ventiltätningar..
Och hällde i Liqui-Molly bensintillsats för att försöka bränna av lite sot från ventilerna som måste stått till höger och vänster
när bilen misstände..
Körde ca 50 mil med sk*ten i och röken och oljeförbrukningen sjönk märkningsvärt, men fortfarande inte helt bra..
man lämnade efter sig moln av blårök vid varje rödljus..
Lämnade in bilen för ytterligare ett oljebyte med en tjockare olja..
Efter en tank med den i så hällde jag i Syprins flaska nummer 1 som jag lyckades få tag i..
Status nu är att den ryker väldigt lite. vad jag kan se enbart när man gasar i väg från stillaståendes. Men inte alltid.
Skulle väl kosta 20000:- att riva toppen, så håller den ett år till så förlorar jag lika mycket för det jag gav för den om jag skrotar den..
Annars så går det jättebra
Beställt en burk med Wynns till som kommer att åka i. Dom säger att man måste köra rätt så många mil innan den verkar fullt ut.
Sen vid nästa tankning så ska den få Syprins nummer 2.
Kommentarer på "Mamma Mu - Fortsätttning."